Hakim.

Beberapa fakta menarik berkenaan Hakim kes SRC DS Najib iaitu Hakim Nazlan….

Hakim Nazlan tidak pernah menghakimi kes jenayah di mahkamah tinggi sebelum ini.
Dia telah dipindahkan dari Mahkamah Komersil dan kes DSN merupakan kes jenayah pertama yang dikendalikannya!

Amat pelik kes berprofil paling tinggi dalam sejarah negara kita diserahkan kepada seorang hakim yang agak junior.

Kes SRC DS Najib sepatutnya dihakimi oleh Hakim Sofian tetapi telah dibantah oleh pendakwaraya kerana abang hakim tersebut adalah orang UMNO. 🤣

Lalu hakim telah ditukarkan dengan Nazlan selepas itu.

Jom kita tengok kes-kes lain yang Nazlan handle…

  1. Kes melibatkan Tengku Adnan: https://www.malaysiakini.com/news/535907
  2. Keputusan membenarkan jaminan ke atas kes LTTE Adun DAP Gadek:

This comes after Judge Mohd Nazlan Mohd Ghazali ruled that Section 13 of the Security Offences (Special Measures) Act 2012 (Sosma) was ultra vires to Articles 8 and 121 of the Federal Constitution.

https://www.nst.com.my/news/crime-courts/2019/11/543105/court-allows-gadek-assemblyman-apply-bail

  1. Kes Pengerusi FELDA Isa Samad:

Saksi pendakwaan ke-21 itu berkata demikian ketika membaca penyataan saksi pada hari ke-14 perbicaraan kes pecah amanah dan rasuah RM3 juta Mohd Isa berhubung pembelian MPHS oleh FICSB di hadapan Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali.

Link: https://m.malaysiakini.com/news/506970

  1. Kes DS Zahid:

Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali memutuskan demikian selepas menolak permohonan pihak pendakwaan untuk menyemak keputusan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur bagi memindahkan tujuh kes itu ke Mahkamah Sesyen Shah Alam.

Link: https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/08/490960/tiada-istilah-tidak-sesuai

  1. Kes permohonan UMNO Pekan :

Their lawyers indicated their intention to Justice Mohd Nazlan Mohd Ghazali when the case was called up today. The former prime minister is also Pekan MP.

https://www.theedgemarkets.com/article/najibs-umno-pekan-division-seeks-strike-out-1mdb-asset-forfeiture

Amat misteri kan?
Macam seolah-olah Malaysia ni ada sorang je hakim untuk handle kes-kes besar.
Kes-kes besar melibatkan UMNO mesti Nazlan yang terpilih. 😎

Anggap je pemilihan Nazlan ni adalah suratan takdir. 🤣

Rba.

PERANG SARAF CT (Cyber Trooper ~tentera maya) PH

Kebiasaan dan kemahiran CT RBA adalah mengalihkan isu.. Matlamat mereka adalah utk membina presepsi buruk kpd PAS.Itu saja… Bukan tujuan mereka utk mencari kebenaran, tapi menyebarkan propaganda mereka.. Kalau ada isu yg memburukkan PH mereka akan cari isu utk memburukkan PAS… Klu mereka tak dapat lawan hujah dan menjawab soalan kita, mereka akan pergi ke isu lain.. Kita jangan ikut rentak mereka..Kita yg perlu menentukan rentak kita.. Mereka sanggup buat apa saja termasuk meREKA cerita untuk mengalihkan isu.. CT RBA telah disediakan bahan² yg hanya perlu dicopy n paste saja..

Sekarang isu TH sedang hangat diperkatakan lalu mereka timbulkan isu hudud dan RUU 355..Mkini, dateline dan media mereka akan create tajuk utk CT mereka mainkan..Ya kita perlu memberi hujah utk membalas serangan mereka tapi tak perlu la membuang masa melayan mereka…

Sekarang tiba² CT PH begitu galak dgn RUU 355.. Semasa mereka berkuasa langsung tak buat apa²… Sekarang CT PAN, PKR seolah² begitu prihatin dgn RUU 355.. Kita kena faham kenapa mereka timbulkan isu ini utk menyerang PAS.. Mereka tahu PAS adalah minoriti dlm PN.. Jika PAS tergesa² mahu membentangkan RUU 355 ia akan dijadikan modal oleh DAP pula utk menyerang PAS.. DAP akan mencabar MCA, MIC dan parti² politik Sarawak utk keluar dari PN..Ini akan memberi keuntungan kpd DAP dan PakaTOON Haprak..Isu pawagam pun DAP bising apatah lagi isu RUU 355.. Inilah tujuan perang saraf CT PH demi keuntungan politik mereka.. Bila jawapan Kerajaan bahawa ia akan dikaji dan menerima pandangan utk membaiki RUU 355 maka ia digunakan utk memburukkan PAS dikalangan org ISLAM pula.. Apatah lagi ada org “NEUTRAL” seperti Dr Rozaime juga mengulas isu ini maka lagi seronok la CT RBA.

Memang matlamat PAS utk memperkasakan syariat islam..PAS tidak pernah berselindung..PAS mahu apabila dibentangkan ia akan diluluskan..Tanpa sokongan MP dari parti lain ia takkan berjaya diluluskan.. Kita berharap apabila dibentangkan mereka yg mendesak itu akan menyokong RUU itu.. Jgn kata itu RUU PAS pulak.. Jgn macam isu buka masjid.. CT PH lah paling kuat minta masjid dibuka tapi bila dah dibuka langsung tak nampak muka.

RUU dan hudud bukan tanggungjawab PAS saja tapi semua umat islam.. PAS perlu ada perancangan sendiri dan tidak perlu mengikut rentak CT RBA.. Kita sebagai pendokong PAS jangan pula termakan perang saraf CT RBA ini.. Sebagai pendokong PAS kita kena memahami isu dan mendapat maklumat yg tepat.. Jangan pula kita termakan propaganda CT RBA..

Kita juga perlu menjelaskan keadaan sebenar kpd rakyat..Biar rakyat menilai siapa yg menunggang agama dan siapa yg ikhlas.. Kita juga mahu semua umat islam faham bahawa tugas menegakkan syariat islam adalah tanggungjawab semua, bukan PAS sahaja.. PAS akan memimpin tetapi ia perlu sokongan semua pihak yg mengaku islam.. Saya yakin PAS tidak sekali² meninggalkan misi utk menegakkan syariat islam… Saya juga yakin keikhlasan dan kebijaksanaan pimpinan PAS dlm isu ini.

TERUS ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN SIRU ALA BARAKATILLAH
Thanks
t.me/PERPAD